Jak monitorować ceny?

Cały rynek e-commerce staje się coraz bardziej nasycony. Oznacza to, że teraz, bardziej niż kiedykolwiek, konsumenci mogą wybrać skąd i od kogo kupują. Podejmują te decyzje, ponieważ są w stanie uzyskać dostęp do sieci i bogactwa wiedzy. Dlatego umieją przeprowadzić badania. 

Jeśli więc jednym z głównych celów jest dotrzymanie kroku potencjalnym klientom  i obecnym konkurentom, musimy znaleźć sposób na rozpoczęcie śledzenia swoich cen. Dzięki temu możemy stać się bardziej konkurencyjni w swojej ofercie i wykorzystać dane, aby zapewnić sobie wystarczający zysk, by utrzymać firmę na powierzchni.

Metody śledzenia cen

Możemy mówić o trzech, następujących metodach śledzenia cen:

  • ręczne śledzenie cen,
  • budowanie własnego systemu wewnętrznego,
  • zautomatyzowane oprogramowanie.

Jeśli chodzi o śledzenie cen, mamy wiele opcji do wyboru. Należy wybrać takie, aby nie było zbyt drogie, ale skuteczne.

Wybór właściwej metody śledzenia cen konkurencji

Niezależnie od tego, w którym jesteśmy sektorze e-commerce, staniemy się częścią społeczności, która w pewnym momencie będzie musiała zmienić ceny, czy to nadążyć za konkurencją czy zaoferować zniżki na takie wydarzenia, jak wakacje.

Ręczne śledzenie cen

Automatyzacja jest kluczowa. W zależności od sklepu e-commerce możemy mieć mnóstwo produktów. Obciążenie produktów oznacza obciążeniami cenami. Ręczne śledzenie ceny każdego produktu na stronie konkurenta jest czasochłonne i marnuje czas decydentów.

Wewnętrzny system śledzenia cen

Jeśli chcemy dynamicznie zmieniać ceny zgodnie z trendami rynkowymi, musimy bardziej proaktywnie niż reaktywnie śledzić ceny konkurencji i zautomatyzować cały proces.

Oprogramowanie do śledzenia cen konkurencji

Zautomatyzowane rozwiązania do śledzenia cen konkurencji są idealne dla tych, którzy chcą stale widzieć, kiedy konkurent podniósł cenę albo ją obniżył, na wielu różnych kanałach. To świetny sposób sprawdzenia systemów i skupienia się nad najważniejszymi rzeczami.

Warto wybrać metodę, najlepiej dopasowaną do naszego sklepu internetowego.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl

Analiza cen konkurencji – na czym polega i dlaczego warto ją stosować?

Analiza cen konkurencji – priorytet każdego przedsiębiorcy

Prowadzenie własnego biznesu w internecie to przedsięwzięcie, któremu należy poświęcać odpowiednią ilość czasu każdego dnia. Bez tego e-sklep z pewnością nie będzie rozwijał się w taki sposób, jak byśmy sobie tego życzyli. Dla osiągnięcia wysokiej pozycji rynkowej niezbędne jest wdrażanie rozmaitych narzędzi. Ich odpowiednie zaimplementowanie oraz systematyczne wykorzystywanie gwarantuje większe zyski przedsiębiorstwa. W niniejszym artykule tłumaczymy, jak istotna jest analiza cen konkurencji i dlaczego warto w nią dużo inwestować. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

Analiza cen konkurencji – informacje podstawowe

 Warto wiedzieć, że analiza cen konkurencji to jedno z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorców.  Można nawet pokusić się o stwierdzenie, iż jest to standardem. Na wdrożenie w swojej firmie analizy cen konkurencji najczęściej decydują się średnie oraz duże sklepy internetowe oraz producenci i marki, które chcą wiedzieć, w jaki sposób kształtują się ceny poszczególnych produktów w innych e-sklepach, do których sprzedają swoje towary. Dzięki temu mogą na bieżąco monitorować poziom cen danych towarów.

Każdy, kto chce, aby jego e-sklep posiadał wysoką pozycję rynkową lub zajmował pozycję lidera, musi nieustannie prowadzić analizę cen konkurencji. Jest to prawdziwy priorytet. Daje on możliwość zareagowania na nawet najmniejsze zmiany cen u konkurentów. To narzędzie najczęściej wykorzystuję firmy z branż takich jak artykuły spożywcze, drogerie, apteki internetowe, opony, elektronika, wyposażenie wnętrz oraz wiele innych.

Monitoring cen dla e-sklepów – najważniejsze wskazówki

Jeśli chodzi o sprzedawców internetowych prowadzących e-sklepy oraz sprzedających za pośrednictwem serwisów aukcyjnych, to należy pamiętać, że analiza cen konkurencji daje możliwość natychmiastowego reagowania na jakiekolwiek obniżenie cen przez konkurencję. Na przykład może to być nawet obniżka o jeden bądź dwa grosze. Za sprawą takiej obniżki można od razu uzyskać pozycję lidera cenowego w porównywarce. To zjawisko pokazuje, jak istotne jest inwestowanie w analizę cen konkurencji.

Obniżenie ceny produktu o kilka bądź kilkanaście groszy praktycznie nic nas nie kosztuje, ponieważ automatycznie znacząco wzrośnie poziom sprzedaży przy jednoczesnym bardzo niskim spadku marży. Należy również wiedzieć o tym, że obniżanie przez niektórych przedsiębiorców cen w e-sklepach bez weryfikowania aktualnej sytuacji na rynku, jest bardzo szkodliwe. Taki przedsiębiorca dużo traci na swojej marży.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl

Jaki jest sens robienia analizy?

Co musimy wiedzieć o analizie?

Jeśli sprzedawca ma zamiar konkurować ceną, to powinien się oprzeć na dokładnych danych jak i także analizie rynku oczywiście pod kątem kwot konkretnych. Branża e-commerce w naszym kraju daje nam coraz więcej rozwiązań oraz możliwości. W cenowej walce posiłkować się powinniśmy opiniami jak i także badaniami, które są przeprowadzane na konsumentach jak i także cenami produktów podobnych u konkurentów. Wielu spośród właścicieli internetowych sklepów zastanawia się nad samym sensem właśnie analizy cen u konkurencji. Niektóre osoby twierdzą, że absolutnie każdy powinien się kierować zgodnie z wartościami własnymi i nie kopiować cenowe strategii swoich rywali biznesowych. Okazuje się to w praktyce jednak niemożliwe. Analiza cen dobrze wykonana naprawdę zdziała cuda. Na czym polega ona dokładnie? Chodzi o monitorowanie cen lub też grup podobnych produktów do tych, jaki oferujemy sami. Ta obserwacja pozwala ocenić czy nasza cena jest w ogóle atrakcyjna czy też jednak działa to wręcz przeciwnie.

Jak powinna być przeprowadzona?

Analiza cen nie skupia się jedynie na cenach, ale także na wyborze konkurenta realnego. Musimy dokonać researchu całej branży. Na samym początku musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy raczej się chcemy skupić na lokalnym rynku czy też chcemy działać w sposób globalny? Musimy także znać grupę odbiorców naszych produktów. Gdy znajdziemy odpowiedzi na te pytanie to dowiemy się także na jakich konkretnie informacjach o cenach nam w ogóle zależy.

Sprawdź https://dealavo.com/pl

Dlaczego monitorowanie rywali z branży jest tak istotne?

Frustruje Was to, że nie osiągacie odpowiednio dużych zysków z tytułu własnego sklepu internetowego? Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się wyposażyć swoją placówkę online w monitor cen. Dlaczego jest to generalnie takie kluczowe? Co można dzięki niemu uzyskać? Jak wygląda obsługa takich programów?

Analiza konkurentów – znajomość ich cen

Dobrej jakości monitor cen bardzo pozytywnie wpływa na działanie konkretnego sklepu internetowego. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że w dzisiejszych czasach tak naprawdę jest to niezbędne, aby wiedzieć, jak kształtują się warunki finansowe u rywali z branży. Trzeba bowiem mieć świadomość, jak kształtować poziom własnych wymagań w ramach konkretnych produktów. Obecnie nie można prowadzić własnego sklepu internetowego bez spoglądania na poczynania innych. Na dłuższą metę tak naprawdę w ogóle do niczego dobrego to by Was nie doprowadziło, prawda? Nic zatem dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się po prostu na regularne analizowanie sytuacji u innych.

Szansa na wyciągnięcie konstruktywnych wniosków

Dobrej jakości monitor cen pozwala analizować poczynania innych. Druga strona medalu jest taka, że sama analiza to tylko jedna kwestia. Bardzo ważne jest to, aby wyciągnąć z tego wszystkiego optymalne wnioski. Nie da się ukryć, że warto być liderem cenowym w przypadku najbardziej popularnych produktów. Czasami wystarczy obniżyć cenę tylko o kilka procent, żeby nosić takie miano. To natomiast przynosi zdecydowanie większe zyski w porównaniu do poprzedniego okresu. Monitoring cen to nie tylko porównanie kosztów za sam produkt, ale również kosztów odnoszących się do wysyłki. Być może warto zacząć współpracować z kimś tańszym, aby oferta stała się o wiele bardziej atrakcyjna? Jeśli natomiast okaże się, że możecie podnieść swoje ceny, ponieważ rywale są pod tym względem dużo drożsi, to znowu macie szansę na spore zyski.

Jak wygląda obsługa?

Jest wiele osób, które zastanawiają się, czy monitorowanie cen to generalnie prosty proces. Oczywiście, na początek trzeba przyzwyczaić się do nowej sytuacji. Tego typu programy są jednak nowoczesne. Nie tylko chodzi o to, że umożliwiają swobodne monitorowanie. Sama obsługa nie stanowi większego kłopotu – nawet dla osób, które raczej nie mają na co dzień do czynienia z takimi elementami. Fachowcy zadbali o to, aby wszystko działo się bowiem jak najbardziej intuicyjnie. Nic zatem dziwnego że obecnie tego typu rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością.


Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl

Amazon – krótka historia amerykańskiego potentata

Amazon – podstawowe informacje na temat amerykańskiego przedsiębiorstwa

Amazon to firma amerykańska, której powstanie datowane jest na 1994 rok. Przedsiębiorstwo posiada formę spółki akcyjnej. Założono ją w Seattle. W domenie działalności Amazona znajduje się przede wszystkim handel elektroniczny. W chwili obecnej Amazon jest największym na całym świecie sklepem internetowym, z którego każdego dnia korzystają setki tysięcy internautów z całego świata.

Historia Amazona

Założycielem tego przedsiębiorstwa był Jeff Bezos. Pierwszym przedmiotem, który został sprzedany w sklepie Amazon, była książka pod tytułem “Fluid Concepts & Creative Analogies. Computer Models of the Sundamental Mechanisms of Thought”. Wynikało to z tego, iż według początkowego zamysłu Amazon miał być wyłącznie internetową księgarnią. Właściciel firmy bardzo szybko jednak zdecydował się na urozmaicenie gamy asortymentu o sprzęty DVD, sprzęty elektroniczne, komputerowe, produkty spożywcze, meble oraz bardzo wiele innych produktów.

Gdzie można znaleźć oddziały Amazona?

Amazon to potężna firma, która swoje filie posiada w wielu krajach świata – mowa tutaj o krajach takich jak Wielka Brytania, Kanada, Niemcy, Francja, Chiny, Włochy, Hiszpania, Brazylia czy Polska.  Lista krajów jest jeszcze dłuższa. Liczba filii potwierdza fakt, iż Amazon to potentat w branży e-commerce na świecie. W Polsce dwie pierwsze filie dystrybucyjne Amazona zostały otwarte w 2014 roku – mieszczą się one w Sadach pod Poznaniem oraz w Bielanach Wrocławskich.

Źródło: https://dealavo.com/pl/2019/06/07/niezbednik-dla-producentow-w-erze-amazona/

Wojny cenowe: zyskują klienci i… sklepy

Klienci kupujący jakiś produkt, który mają już z góry upatrzony, szukają najczęściej najtańszej oferty. Jeśli mają do dyspozycji możliwość zakupu internetowego, do ceny doliczają również koszt przesyłki i dopiero łączną kwotę biorą pod uwagę przy wyliczaniu opłacalności zakupu. Dlatego wojny cenowe w sklepach internetowych coraz częściej nie dotyczą już samej ceny za towar, ale również dodatkowych kosztów, jakie musi ponosić klient.

Paradoksalny zysk

Patrząc na to, co dzieje się często w cennikach sklepowych, można byłoby dojść do wniosku, że wojny toczone między konkurencją doprowadzą w końcu sklepy do bankructwa. Ciągłe obniżanie cen aż do poziomu zerowej opłacalności nie może przecież przynosić żadnych zysków. Co więcej, generuje wielkie straty, bo nie zawsze cały zapas towaru uda się sprzedać, a po przekroczonym terminie ważności musi zostać zutylizowany. A jednak rachunkowość ogromnych sklepów internetowych pokazuje, że na takiej wojnie cenowej… notują zyski. Paradoksalne wyniki sprzedażowe wskazują wyraźnie, że zyski pojawiają się nawet wtedy, gdy cena jest zaporowa i minimalna, a produkty sprzedawane po kosztach. Jak to możliwe?

Preferencyjne ceny u producentów

Odpowiedź jest prosta: wojny cenowe w sklepach internetowych prowadzą ci przedsiębiorcy, którzy mają preferencyjne warunki zakupu towaru u swoich dostawców, a często sami są bezpośrednimi producentami sprzedawanych produktów. Dotyczy to głównie branży elektronicznej, tekstylnej, obuwniczej oraz niektórych marek działających w branżach chemicznej i jubilerskiej. Mając potężne zaplecze technologiczne, które dostarcza na bieżąco towar, sklep nie musi się martwić o straty wywołane jego utylizacją czy kosztami zakupu. Może tym samym prowadzić agresywną politykę cenową i wyniszczać stopniowo konkurencję coraz niższymi, niekiedy dumpingowymi cenami balansującymi na granicy legalności.

Zysk dla klientów

Narzekać nie mogą oczywiście klienci takich sklepów. Zyskują dzięki temu bardzo atrakcyjne promocje i korzystne stawki za produkty, które dotąd były często poza ich zasięgiem. Wojny cenowe w sklepach internetowych są dla nich czystą korzyścią, zwłaszcza jeśli toczone są między znanymi producentami i markami, których produkty cieszą się ogromną popularnością. Eksperci ds. rynku sprzedażowego szacują, że na internetowych wojnach cenowych klient może zyskać nawet kilkaset złotych rocznie przy standardowych, klasycznych zakupach spożywczych. Kupując droższe sprzęty, elektronikę, meble, AGD, oszczędności te są jeszcze wyższe i przekraczają próg tysięcy złotych.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl

Dni, w które możesz zbankrutować

Co oznacza termin “E-commerce”?

Na początku warto wyjaśnić, że E-commerce to nic innego jak zakupy przez internet. Ze względu na wygodę, szybkość zamówień oraz nieograniczony czas wyboru kupowanie w sieci cieszy się największą popularnością w dzisiejszych czasach. Wyróżnia się parę okresów, w ciągu których jest wykonywanych najwięcej transakcji.

Które dni w roku są najważniejsze dla sprzedaży?

Okazuje się, że wraz z powrotem dzieci do szkoły rodzice są w stanie wydawać duże sumy pieniędzy na książki, plecaki, przybory szkolne, a nawet ubrania. To właśnie na początku września sklepy odzieżowe wypuszczają nowe kolekcje dziecięce. Drugą najbardziej popularną okazją są Święta Bożego Narodzenia, gdzie rabaty można zauważyć nawet miesiąc wcześniej. Świąteczna gorączka ogarnia niemal wszystkich, a ludzie spędzają godziny aby wybrać idealne prezenty – smartfony, ubrania, kosmetyki, sprzęty kuchenne i ozdoby świąteczne – na święta praktycznie wszystko jest szybko wyprzedawane. Trzecim najważniejszym sprzedażowym okresem w roku są Walentynki i Dzień Kobiet, kiedy mężczyźni rozglądają się najczęściej za biżuteriami, perfumami czy nawet sprzętem sportowym na ferie zimowe. Dwa miesiące później wraz z wiosną nadchodzi Dzień Matki, a to oznacza kolejne ogromne zakupy i wyprzedaże.

Te dni to idealna okazja by wydać fortunę

Oczywiste jest, że średnio co parę miesięcy pojawia się możliwość na kupno prezentów. Ludzie są w stanie poświęcić bardzo dużo czasu, nerwów oraz pieniędzy na rzeczy, których wcale by nie kupili w przeciętny dzień. Sklepy doskonale zdają sobie z tego sprawę i dzięki tym paru dniom sprzedażowym w roku są w stanie zbić fortunę.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl/2019/04/15/najwazniejsze-dni-sprzedazowe-i-jak-je-wykorzystac/

 

Monitorowanie rynku – jakie działania powinny być jego efektem?

W dzisiejszych czasach nie wystarczy już tylko dobry produkt lub usługa, nowoczesne oprogramowanie czy odpowiednia reklama, aby pomysł na biznes okazał się strzałem w dziesiątkę. Są to oczywiście działania konieczne, ale strategia danej firmy powinna się opierać przede wszystkim na konkretnych danych z rynku. Jego monitorowanie to dzisiaj praktyka powszechna, umożliwiająca skuteczną analizę danej branży i odpowiednie prognozowanie.

Optymalizacja cen jako efekt monitoringu

Monitorowanie e-commerce powinno prowadzić m.in. do optymalizacji cen produktów. Właściwa polityka w tym zakresie może skutkować znacznym rozwojem działalności i sukcesem w postaci wyprzedzenia konkurencji. W wyniku monotorowania nierzadko bowiem okazuje się, że inni gracze oferują produkty w wyższej lub niższej cenie, więc dostosowanie naszych cen do ich poziomu pozwala skutecznie z nimi rywalizować.

Okazje rynkowe szansą na rozwój biznesu

Na rynku nieustannie pojawiają się różne okazje pozwalające na zarobienie większych pieniędzy. Monitorowanie e-commerce umożliwia wyśledzenie większości szans do wykorzystania. Jeśli np. obniżymy cenę naszego produktu o 2 lub 3% w stosunku do cen konkurentów, porównywarka cenowa będzie nas pozycjonowała na pierwszym miejscu. Dzięki temu manewrowi nasza oferta stanie się zapewne najczęściej wybieraną, co spowoduje wzrost sprzedaży i zysków. Jeśli z kolei jesteśmy jedynymi sprzedawcami jakiegoś produktu, możemy podnieść marżę bez ryzyka spadku ilości zamówień.

Śledzenie trendów to podstawa

Monitorowanie e-commerce umożliwia tworzenie wykresów ukazujących rynkowe trendy. Można je analizować na różne sposoby, ale dzięki temu działaniu będziemy w stanie nakreślić kierunek dalszego rozwoju jakiegoś segmentu rynku. Na podstawie tych danych można bez trudu zaimplementować stosowne zmiany do planu rozwoju własnej firmy.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl

W jaki sposób monitorować konkurencję?

Szybkie reagowania na zachowanie rynku oraz samej konkurencji to we współczesnym biznesie internetowym klucz do sukcesu. Branża e-commerce nie uznaje bowiem stagnacji i wymaga od sprzedawców ciągłego udoskonalania i rozwoju swoich sklepów czy też dostosowywania cen produktów do istniejących okoliczności. Ci, którzy tego nie rozumieją, bardzo szybko zderzają się z twardą rzeczywistością. Na tych, którzy wiedzą, jak obracać się w tym świecie, czeka nagroda w postaci świetnych wyników sprzedaży.

Monitorowanie konkurencji to dość znane określenie w biznesie. Niektórzy podchodzą do tego rodzaju działań z dużą niepewnością. Oczywiste jest jednak to, że bez kontrolowania tego, co robią inne firmy z naszej dziedziny, nie jest możliwe prowadzenie świadomych interesów. Ktoś, kto nie interesuje się własną branżą, w dłuższej perspektywie zostaje z tyłu, za konkurencją.

Po co sprawdzać konkurencję?

Monitorowanie konkurencji wielu kojarzy się z czymś w rodzaju inwigilacji lub wsadzania nosa w nie swoje sprawy. Prawda jest jednak taka, że analizy własnej branży dokonuje większość przedsiębiorstw. Szczególnie ważne jest to w dynamicznie zmieniającym się e-handlu. Podpatrywanie innych sklepów internetowych i wyciąganie właściwych wniosków pozwala przede wszystkim nie popełniać tych samych błędów oraz dostosować własną ofertę do oczekiwań klientów oraz polityki podaży konkurentów.

Kontrola cen i nowości

Jedną z najważniejszych informacji, jakie może przynieść monitorowanie konkurencji są ceny poszczególnych produktów w różnych e-sklepach. Bardzo często przeszkodą na drodze do dobrej sprzedaży jest bowiem zbyt wygórowana kwota za towar czy usługę. Klienci wybierają więc tańszego konkurenta, który dodatkowo przyzna im rabat lub da coś w ramach bonusu. Tylko gromadzenie takich danych i ich umiejętne wykorzystanie może znacząco zwiększyć sprzedaż na własnej platformie. Zdarza się tak, że najwięksi konkurenci wpadają na pomysł akcji promocyjnej czy też dokonują chwilowej obniżki ceny konkretnego rodzaju produktów. Monitorowanie konkurencji pozwoli w porę wyłapać takie zmiany i dostosować się do nich.

Jak działa monitoring cen?

Obecnie sprzedawcy mogą skorzystać z wielu nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym otrzymają precyzyjne odpowiedzi na wiele pytań. Monitorowanie konkurencji opiera się współcześnie na wykorzystaniu specjalnych technologii, gromadzących dane i sporządzających kompleksowe raporty. Porównać można wiele ogólnie dostępnych elementów i to w szybkim czasie. Z takich rozwiązań korzystają już nie tylko duże sklepy internetowe, ale także firmy dopiero co wchodzące na rynek e-commerce. Aby analiza miała jakikolwiek sens należy jednak odpowiedzieć sobie na pytanie o jej cel oraz wskazać dokładnie parametry, jakie chcemy porównać. Tylko systemowe i rozsądne podejście do tematu może przynieść wymierne korzyści. Ponadto, monitorowanie zachowania konkurentów da niewiele, jeśli nie pójdzie za tym odpowiednia zmiana strategii danego sprzedawcy. Dla dobra biznesu warto podjąć się tego zadania.

Źródło: https://dealavo.com/pl/